Garfield Wiki
Advertisement
Garfield Wiki
Przegląd
Galeria Zdjęć

Lyman
LymanCharacter.jpg
Seriale Garfield Show
Zwierzęta Odie(poprzednio)
Osobowość Odrobinę zdesperowany
Pokorny
Uprzejmy
Przyjaciele Jon Arbuckle
Odie
Garfield

Lyman - jeden z głównych bohaterów komiksów o Garfieldzie. Był przyjacielem i lokatorem Jona Arbuckla oraz pierwotnym właścicielem Odiego. Komiksy przedstawiały Lymana jako jedną z głównych postaci, razem z Garfieldem, Jonem i Odim. Skład uległ reduckcji do trzech, gdy Lyman został usunięty z komiksu przez Jima Davisa.

Po raz pierwszy pojawił się 7 sierpnia 1978 roku. Aktywnie występował jedynie przez parę miesięcy po swoim debiucie. Od 1981 roku, zazwyczaj był nieobecny; na przykład, nie pojawił się w żadnym z komiksów opublikowanych pomiędzy 25 grudnia 1981 roku a 27 czerwca 1982 roku. Zupełnie zniknął z komiksu po swoim ostatnim występie 24 kwietnia 1983 roku, a jego nieobecność nie została wówczas do końca wyjaśniona. Lyman dwa razy pojawił się przelotnie w komiksach - po raz pierwszy na 10 urodziny Garfielda 19 czerwca 1988 roku, gdzie widać go na tytułowym panelu, siedzącego między Jonem a Liz; również widać go na ilustracji wewnątrz komiksu. Drugi raz nastąpił 2 kwietnia 2013 roku, na obrazku w gazecie czytanej przez Jona.

Według Davisa, celem Lymana było dotrzymywanie towarzystwa Jonowi w rozmowach i różnych pomysłach, którą to rolę stopniowo przejmował Garfield. Jak tylko Lyman przestał być potrzebny jako kompan Jona, został usunięty bez wyjaśniania. Jim Davis zwykł żartobliwie wyjaśniać nagłe zniknięcie Lymana z komiksu - przykładowo wspominając o wstąpieniu Lymana do Korpusu Pokoju i zaginięciu słuchu po nim tudzież przestrzegając, by nie sprawdzać piwnicy w domu Jona.

W grze "Scary Scavenger Hunt", Lyman jest pokazany przykuty do ściany w piwnicy nawiedzonego dworu. W sequelu gry, jego głowę można znaleźć wewnątrz piekarnika w kuchni. Na oficjalniej stronie internetowej Garfielda, Lyman pojawiał się za kontuarem w poprzedniej edycji "Kącika Książek" (ang. "Book Nook" section).

Po dekadach nieobecności, Lyman pojawił się w odcinku The Garfield Show "W poszukiwaniu Lymana", gdzie ujawnia swoją pracę jako fotograf dzikich zwierząt. Pojechał do Australii w poszukiwaniu mitycznego stworzenia, lecz nagle zniknął bez śladu. Gdy Jon, Garfield i Odie wyruszyli na poszukiwania, odnaleźli go przebranego za to stworzenie. Lyman wyjaśnił, że nie był w stanie skontaktować się z nimi i dlatego nie dawał oznak życia. Zdecydował pozostać w dżungli i chronić przyrodę, lecz obiecuje odwiedzić ich przy najbliższej okazji.

Ciekawostki

  • Lyman pojawił się 69 razy w komiksach, co daje mu 24 miejsce,
  • Ostatni raz pojawił się jako regularna postać w 1983 roku.
  • Lyman wychował się z czterema kotami, wszystkie nazywały się "Kot".
  • W The Garfield Show, Lyman posiada standardowe duże oczy jak inne postacie w przeciwieństwie do malutkich kropek, które miał w komiksie (podobnie jak Matka Jona)
  • W jednym z komiksów Lyman nie wydaje się dbać o własny wygląd - zapytany przez Jona, w co należy się ubrać, Lyman nosi nie pasujące do siebie elementy ubrania.
  • W książce "20 Years & Still Kicking!: Garfield's Twentieth Anniversary Collection", jest fragment "Top Ten Explanations For Lyman's Disappearance" (ang. "Dziesięć najlepszych wyjaśnień zniknięcia Lymana), który zawiera:
    • 10: Opuścił komiks, aby wygrać olimpijskie złoto w jeździe na łyżwach
    • 9: Wstąpił do CIA, szpieguje w rosyjskich komiksach.
    • 8: Był na obiedzie z Jimmym Hofa i następnie...
    • 7: Wystąpił jako Elaine w filmie "Taxi".
    • 6: Podrywał Blondie i Cathy - rysownicy złożyli skargi, więc Jim Davis wyrzucił Lymana.
    • 5: Stracił formę w wypadku przy rysowaniu komiksu.
    • 4: Przeniósł się do San Francisco.
    • 3: Zgłosił się do pracy w kierownictwie hotelu/motelu.
    • 2: Przytył 270 funtów (122 kilogramy), nie mieści się w panelach komiksowych.
    • 1: Nie sprawdzajcie piwnicy u Jona !
  • Podczas dyskusji "Comics: Meet the Artist" z Jimem Davisem w Washington Post, dwóch czytelników pytało o przyczynę zniknięcia Lymana. Jim Davis udzielił im odpowiedzi:
    • "... Wstąpił do Korpusu Pokoju i słuch po nim zaginął."
    • "Wybrał się na konwencję Amwaya i słuch po nim zaginął." [1] (ang.)

Występowanie

Garfield Show

Sezon 3

  • W Poszukiwaniu Lymana
    • W Poszukiwaniu Lymana część 1 (wspomnienia)
    • W Poszukiwaniu Lymana część 2 (fantazja)
    • W Poszukiwaniu Lymana część 3
    • W Poszukiwaniu Lymana część 4

Linki Zewnętrzne

Tajemnicze zniknięcie Lymana z komiksu jest dyskutowanie na Neatorama.com (ang.)

Advertisement