Garfield Wiki
Advertisement
Garfield Wiki

Episode card CS.png

Kaktusowa Saga (ang. The Cactus Saga) - odcinek z trzeciego sezonu Garfielda i Przyjaciół.

Opis

Kaktus Jake wyjaśnia, skąd wziął się jego przydomek, poprzez opowieść z udziałem jego dziadka, Kaktusa Jacka i znajomo wyglądającego rudego kocura, znanego jako Lazania Kid.

Streszczenie

Na początku odcinka Jon próbuje bezskutecznie poderwać dziewczynę jedzącą hamburgera na ranczu Kaktus Jake'a, twierdząc, że "ma wzięcie u kobiet", co podrywana zbywa porównując Jona do tęczowego pstrąga. W tym samym czasie Kaktus Jake wchodzi do saloonu, a za nim podąża Garfield ubrany w dwudziestogalonowy kapelusz, czapsy nietoperki i zieloną apaszkę w kropki. Drzwi na zawiasach uderzają Garfielda w grzbiet z takim impetem, że leci prosto na donicę z kaktusami wewnątrz zajazdu - na szczęście Kaktus Jake ratuje kocura w ostatniej chwili.

Na pytanie Jona, skąd wziął się przydomek Kaktus Jake'a, ten ostatni opowiada rodzinną historię o swoim dziadku Kaktus Jacku, który był szeryfem w typowym krowim miasteczku i miał tam kociego pomocnika o imieniu Lazania Kid, znanego z konia uczulonego na kocią sierść i pojedynków na jedzenie w saloonach, zwłaszcza w kawiarni "Pod Krótką Gałęzią".

W tamtym przybytku mieszkała jedyna kobieta, która była w stanie dotrzeć przez żołądek do serca Lazanii Kida - Panna Kitty. Koci zastępca Kaktus Jacka lubił pokazywać jej sztuczki z pochłanianiem jedzenia, a ona była pod wrażeniem apetytu Kida.

Pewnego dnia, gang braci Lebkowicz napadł na bank w miasteczku i wziął Kitty jako zakładniczkę, co zmusiło Kaktus Jacka i Lazanię Kida do interwencji. Po krótkim pościgu, opisywani przedstawiciele prawa dogonili bandytów na szczycie wzgórza. Pomimo przewagi liczebnej tych ostatnich, zostali oni pokonani kichnięciem konia Lazanii Kida z powodu nadmiernego stężenia kociej sierści w powietrzu. Panna Kitty została uratowana w ostatniej chwili, zanim lawina kamieni przysypała bandytów wraz z pieniędzmi, które zrabowali. Niestety, Kaktus Jack spadł we wzgórza prosto na kaktusy, które go solidnie poraniły.

Gdy Kitty zapytała Lazanię Kida, jak mogłaby się mu odwdzięczyć za ratunek, ten, wbrew jej oczekiwaniom, poprosił ją o lazanię. Odstawiwszy kotkę do saloonu, szeryf musiał odwiedzić miejskiego lekarza, ktory usunął igły po kaktusach i zaproponował Jackowi przydomek "Kaktus Jack".

Na tym Kaktus Jake kończy swoją opowieść, po czym kucharz podaje teksańskie żeberka w sosie barbecue. Przy końcu odcnika Garfield pokazuje, że to on jest najszybszym zjadaczem żeberek na Dzikim Zachodzie.

Główne postacie

Postacie drugoplanowe

  • Kitty
  • kaktus Jake
  • Bracia Lebkowicz
  • kowbojka
  • kowboj
  • lekarz w krowim miasteczku

Ciekawostki

  • To pierwszy odcinek, gdzie Garfield występuje jako Lazania Kid. Tutaj ubiera się w czarny kapelusz Plainsman, dopasowaną kamizelkę z gwiazdą szeryfa i dwiema kaburami na sztućce na pasie.
  • Podobne wątki pojawiają się w Życiu i Czasach Lazanii Kida.
  • Bracia Lebkowicz wydają się bazować na gangu braci Daltonów, znanych z 19 wieku i komiksów o Lucky Luke'u.

Galeria

Zdjęcia z odcinka można obejrzeć tutaj.

Advertisement